Wskazania i przeciwwskazania do zabiegów terapii fizykalnej

ELEKTROTERAPIA

WSKAZANIA:

– PRĄDY INTERFERENCYJNE: Choroba zwyrodnieniowa stawów kończyn, zespoły bólowe kręgosłupa, dyskopatia,zanik mięśni w wyniku bezczynności, stany pourazowe i pooperacyjne mięśni,reumatyzm tkanek miękkich, nerwobóle

– PRĄDY TENS: Ostre i chroniczne zespoły bólowe mięśni, kręgosłupa i stawów, nerwobóle

– PRĄDY KOTZ'A (ROSYJSKA STYMULACJA): Trening zdrowych mięśni za pomocą stymulacji prądem średniej częstotliwości. Prądy te mają zastosowanie zarówno w rehabilitacji, jak i w odnowie biologicznej i sporcie jako metoda wspomagania treningu siłowego lub wytrzymałościowego mięśni. Prad ten nie mazstosowania w terapii mięśni z uszkodzonym przewodnictwem nerwowym

– TONOLIZA: Schorzenia, w którym występuje spastyczny niedowład mięśni np: stany po udarach mózgu, stwardnienie rozsiane, dziecięce porażenie mózgowe

– PRĄDY DIADYNAMICZNE (MF,DF,CP,LP): Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa, dyskopatia, zespoły rwy kulszowej i ramiennej, zanik mięśni w wyniku bezczynności, nerwobóle,migreny, porażenia obwodowego nerwu twarzowego, półpasiec

– PRĄDY TRABERTA: Choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa, zespoły bólowe kręgosłupa, stany awiększonego napięcia mięśniowego, zespoły bólowe kręgosłupa, stany zwiększonego napięcia mięśniowego, zespoły niedokrwienia kończyn

– PRĄDY GALWANICZNE: Nerwobólowe, choroba zwyrodnieniowa stawó kręgosłupa, porażenie nerwów obwodowych, stany pourazowe układu kostnego

– PRĄDY JONOFOREZA: Przykurcz spowodowany blizną, utrudniony zrost kostny, nerwobóle, zespół rwy kulszowej, stany zapalne stawów, stany zapalne skóry i tkanki miękkich

PRZECIWWSKAZANIA:

- Pacjenci z wszczepionymi urządzeniami elektronicznymi np:(endoprotezy, śruby kostne)
- Lokalne ostre zapalenia w okolicy pola zabiegowego
- Tendencja do krwawienia
- Zakrzepica
- Ciąża (zabiegiem nie obejmuje się dolnego odcinka kręgosłupa, jak i okolic brzucha)
- Zmiany skórne w miejscu przyłożenia elektrod
- Choroby nowotworowe
- Uszkodzenie, przerwanie ciągłości skóry w miejscu zabiegowym

ULTRADŹWIĘKI

WSKAZANIA:

Działanie przeciwbólowe, rozluźniające, przyspieszające gojenie, ból mięśni, nerwobóole, ostrogi piętowe, zapalenie stawów kręgosłupa, zwyrodnienia stawu kolanowego i biodrowego, bolesność nadkłykcia, przykurcz spowodowany blizną, rwa kulszowa i barkowa.

PRZECIWWSKAZANIA:

- Choroby nowotworowe oraz  stany ich usunięciu
- Ciąża
- Gruźlica
- Skazy krwotoczne
- Niewydolność krążenia
- Zaburzenia rytmu serca
- Obecność rozrusznika serca
- Zaburzenia ukrwienia obwodowego
- Zakrzepowe zapalenie żył
- Ostre procesy zapalne
- Stany gorączkowe
- Ciężki stan ogólny
- Wyniszczenie organizmu
- Nie zakończony wzrost kości
- Stany po terapii promieniami rentgonowskimi
- Obecność w tkankach metalowych ciał obcych
- Nerwica wegetatywna znacznego stopnia
- Nerwobólowe niewyjaśnionego pochodzenia

LASEROTERAPIA

WSKAZANIA:

Zespoły bólowe kręgosłupa, choroba zwyrodnieniowa stawów, przewlkłe zapalenia nerwów, trudno gojące przykurcz mięśni, stany reumatyczne

PRZECIWWSKAZANIA

- Czynna gruźlica płuc
- Stany gorączkowe
- Ciąża
- Stany ostrej niewydolność krążęnia i arytmia
- Cukrzyca nieustabilizowana
- Zaburzenia wydzielania gruczołów dokrewnych, szczególnie nadczynność i niedoczynność tarczycy
- Ciężkie zakażenia wirusowe i grzybicze
- Nadwrażliwość na światło, choroby umysłowe
- Przyjmowanie leków światłouczulających, choroba niedokrwienna serca

KRIOTERAPIA

WSKAZANIA:

Działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne, przeciwobrzękowe i zmniejszające napięcie mięśni, stany zapalne stawów, zmkiany zwyrodnieniowe stawów oraz kręgosłupa w okresie zaostrzeń, nerwobóle.

- Nieleczone nadciśnienie tętnice
- Stany nadwrażliwości na zimno
- Zespół Sudecka
- Zespół Reynauda